FANDOM

Amanda to postać z fandomu serialu "Miodowe lata". Amanda jest OC z drugiego pokolenia. Dziewczyna jest córką Tadeusza i Danuty Norek.

Amanda Norek należy do EkawekiDxC.

OpisEdytuj

Amanda urodziła się 20.03.2005r. w Warszawie jako młodsza córka Tadeusza Norka i Danuty Norek. Całe swoje życie spędziła na Woli, w starej kamiennicy. Dziewczyna ma twardy charakter, potrafi każdego ustawić do pionu co odziedziczyła po matce. Jest też wyjątkowo złośliwa, ubliżanie innym przychodzi jej "spontanicznie". Jest pewna siebie, stanowcza i nieznośna. Mimo tego, jest też mocno wrażliwa i czuła na ludzką krzywdę. Zawsze jest pierwsza z pomocą. Nienawidzi gdy na świecie dzieje się niesprawiedliwość, zawsze stara się z tym walczyć. Wyjątkiem są momenty gdy brak sprawiedliwości działa na jej korzyść.

WyglądEdytuj

Twarz i włosyEdytuj

...

Figura i wzrostEdytuj

...

UbiórEdytuj

Amanda zazwyczaj ubiera się w koszulki na ramiączka, jeansowe shorty i tampki.

OsobowośćEdytuj

OdważnaEdytuj

Amanda zawsze odznaczała się odwagą. Nie boi się wyzwań, zawsze podejmuje je z ochotą.

ZłośliwaEdytuj

Blondynka mało kiedy patrzy na ludzkie uczucia i mówi to co ślina jej na język przyniesie. Często nie są to zbyt dobrze dobrane słowa czym rani wielu ludzi. Nie zwraca na to mniejszej uwagi, gdy ktoś się na nią obrazi ta wzrusza jedynie ramionami uznając rozmówcę za niedorozwinięte dziecko z kuluą u nogi. Często też robi to specjalnie, tylko po to by podnieść sobie samoocenę.

Pewna siebieEdytuj

Norkówna nigdy nie przestaje wierzyć w swoje możliwości. Nigdy nie wycofuje się z wyzwania, zawsze gra do końca.

NieszczeraEdytuj

Amanda często ukrywa prawdę jeżeli jest jej nie na rękę. Przez to wpada w konflikty z ludźmi. Kłamanie wychodzi jej bardzo dobrze, co często wykorzystuje dla swoich korzyści.

PomocnaEdytuj

Mimo swojego nieciekawego charakteru, Ama jest również pomocna. Nigdy nie opuści przyjaciela w potrzebie, zawsze jest chętna do pomocy.

UmiejętnościEdytuj

ŚpiewEdytuj

Amanda ma wręcz anielski głos. Śpiewanie jest jej pasją, szczególnie piosenki ludowe. Dziewczyna lubi się tym chwalić udawadniając jednocześnie swoją wyższość nad innymi.

AktorstwoEdytuj

Dziewczyna jest uzdolniona artystycznie. Potrafi wczuć się w każdą rolę, jednak nie kręci ją to tak jak śpiewanie. Tą umiejętność wykorzystała tylko raz, by zrobić na złość swojej rywalce i zdobyć rolę na ktorej tamtej zależało.

SportEdytuj

Poza sztuką, Amanda jest też dobrą sportmenką. Doskonale gra w wszelakie gry zespołowe. Jest też bardzo szybka. Nie wykorzystuje tej umiejętności, gdyż nie lubi się męczyć, a co gorsza - pocić.

HistoriaEdytuj

Amanda urodziła się 20.03.2005r o godzinie 24.59 jako jedyna córka Danuty i Tadeusza, oraz młodsza siostra Michała Norka. Całe swoje młode życie spędziła na Woli w starej kamiennicy. Już od początku była kompanką zabaw Wiktora Krawczyka, przyjaciela jej starszego brata w którym się zakochała. Miała problemy z koleżankami, z żadną nie potrafiła się dogadać. Ukończyła technikum gastronomiczne, mimo braku umiejętności kuchennych. W wieku 22 lat została żoną swojego przyjaciela z dzieciństwa, Wiktora Krawczyka. Została bezrobotną matką trójki dzieci.

RodzinaEdytuj

Tadeusz Norek (ojciec)Edytuj

Tadeusz jest trzydziesto - pięcio letnim kanalarzem. Mimo wielu trudności, mężczyzna uwielbia swoją pracę i często o niej opowiada. Uważa, że gdyby nie jego praca, świat nie byłby tym samym. Tadzik (jak często krzyczy na niego żona) z natury jest łagodny i pod wieloma względami, dziecinny.

Amanda jest mocno zżyta z ojcem. Można ją nazwać córeczką tatusia. Tadeusz jest w stanie zrobić wszystko, by uszczęśliwić córkę. Uważa ją za swój największy skarb.

______________________________________________________

Danuta Norek (matka)Edytuj

Danuta trzydziesto - pięcio letnią bezrobotną gospodynią domową. Kobieta z natury jest twarda, zaborcza, pewna siebie i złośliwa. Owe cechy, Amanda odziedziczyła po niej. To właśnie Danka dominuje w domu i ustawia wszystkich do pionu.

Amanda nie ma dobrych relacji z matką. Przez podobne charaktery, obie nie potrafią się dogadać. Mimo wszystko, Danuta często martwi się o córkę i dba o nią.

_________________________________________________________________

Michał Norek (starszy brat)Edytuj

Michał jest starszym (o dwa lata) bratem Amandy. Równocześnie jest jej zupełnym przeciwieństwem. Chłopak jest niepewny siebie, o łagodnym usposobieniu, trzymającym się najczęściej z boku młodym chłopakiem. Zawsze miał problemy z zaklimatyzowaniem się ze społeczeństwem.

Amanda uważa brata za życiową porażkę i właśnie z tego powodu czuje się za niego odpowiedzialna, mimo że jest młodsza. Często stoi w jego obronie ze starszymi od siebie. Gdy jednak nic mu nie zagraża, często sama z niego drwi.

RelacjeEdytuj

Izabela KurskaEdytuj

Izabela jest odwieczną rywalką Amandy. Obie szczerze się nienawidzą i rywalizują w każdej możliwej dziedzinie. Jak na złość, są też sąsiadkami, gdyż mieszkają w tej samej kamiennicy.

Amadna uważa Izę za słabeuszkę. Nawet z jej niewielkiej wady, potrafi stworzyć powód jej życiowej porażki. Nienawidzi w niej dosłownie wszystkiego, a owe uczucia zaczęła kreować jeszcze przed okresem przedszkolnym, gdy kłóciły się o miejsce na huśtawce na placu zabaw.

Izabela z kolei mimo odwiecznej rywalizacji, szanue Amande i docenia jej umiejętności. Nie uważa ją za porażkę, wprost przeciwnie. Poniekąd jest dla niej autorytetem, jednak nigdy się do tego nie przyzna. Ich rywalizacje, traktuje bardziej jako hobby.

____________________________________________________________________________

Wiktor KrawczykEdytuj

Amadna i Wiktor znają się praktycznie od urodzenia, gdyż ich rodzice od wielu lat są dobrymi przyjaciółmi.

Amanda od zawsze traktowała Wiktora jako dobrego przyjaciela, szybko znalazła z nim wspólny język. Mimo to, nie spędzała z nim wiele czasu, gdyż był on najlepszym przyjacielem jej brata. Wraz z wiekiem ich przyjaźń wzrastała, aż nie przerodziła się w coś więcej. Dziewczyna zaczęła czuć coś do niego, dopiero w wieku 16 lat. Nie chciała jednak się z tym wychylać, czekała aż on wyzna jej swoje uczucia i zrobił to podczas szkolnego balu. Wtedy pocałowała go poraz pierwszy.

Wiktor znał Amandę praktycznie od urodzenia. Traktował ją jak dobrą przyjaciółkę, jednak nic więcej, co zmieniało się wraz z wiekiem. Zakochał się w niej w wieku 18 lat, jednak bał się wyznać jej swoje uczucia. Oficjalnie zrobił to, podczas szkolnego balu, gdy poprosił ją do tańca. Wtedy wyznał jej swoje uczucia i pocałował ją poraz pierwszy.

_______________________________________________________________________________

Rebeca KarwilEdytuj

Relacje Amandy i Rebeki są owiele bardziej skomplikowane. Obie dziewczyny szczerze się nienawidzą, jednak w wielu momentach rozmawiają jak dobre przyaciółki.

Amanda ma podzielone zdanie o Rebece. Chociaż często z nią rywalizuje, w przeciwieństwie do rywalizacji z Izabelą, przekomażanie się z Rebecą, Ama traktuje bardziej jako przyjemność, bądź podwyższanie swojej samooceny. Nie ma o niej złego zdania, uważa ją za godną siebie przeciwniczkę. Mimo to, często obraża ją i drwi.

Rebeca uważa Amandę na aogancką laleczkę z syndromem Narcyza, co nie zmienia faktu, że lubi ją. Ma o niej dobre zdanie i szanuje ją. Często jednak rywalizuje z blondynką o błache rzeczy, typu oceny z wuefu.

_____________________________________________________________________________

Karol KrawczykEdytuj

Amanda zawsze kojarzyła Karola jako ojca Wiktora. Oboje są do siebie nastawieni z reguły neutralnie.

Amanda nigdy nie miała o nim dobrego zdania. Mimo, że był on najlepszym przyjacielem jej ojca, uważała go za spasionego idiotę. Jej niechęć do niego wzrastała, gdy obserwowała kłótnie swojego ojca z Karolem, które wbrew pozorom, zdarzają się często. Jest jednak zmuszona tolerować go, gdyż zostanie on jej teściem.

Mimo, że Amanda jest córką jego najlepszego przyjaciela, Karol nigdy jej nie lubił. Uważał ją za okropne skrzyżowanie najgorszych gen Norków. Jego niechęć do niej wzrosła, gdy dowiedział się, że jest ona dziewczyną jego syna. Od samego początku był przeciwny temu związkowi.