FANDOM

InformacjeEdytuj

Artykuł zdecydowanie nie jest skończony, ale będzie, proszę się nie przejmować.

Tworzenie do niego postaci/opowiadań, a nawet i oddzielnych światów (tak zwanych wymiarów oraz podwymiarów w tym świecie) jest dozwolone. Puść wodzę fantazji! :3

UWAGA! W PRZYPADKU TWORZENIA WŁASNYCH WYMIARÓW PROSZĘ SIĘ ZORIENTOWAĆ W INSTRUKCJĘ NAZYWANIA WYMIARÓW NA DOLE!

OpisEdytuj

Ariyakku to zgromadzenie wymiarów, które powolutku dzielą się na najróżniejsze odgałęzienia. Uważany jest za jeden ze światów głównych i próbuje uzyskać dostęp do innych uniwersum. Stacjonuje w nim jedna śmierć, po której zabiciu sam się nią stajesz, a nawet często przejmujesz cechy fizyczne. Śmierć może być zarówno zwykłym człowiekiem, jak i po prostu umarłym. Każdy wymiar ma swojego władcę i właściciela, a także często zarządcę. Każdy sprawuje inną rolę i często nie wiedzą o tym, kto jest położony nad nimi. Właściciele wymiarów są zazwyczaj ze światów wyższych, władca także często stamtąd pochodzi, ale nie jest to regułą. Zarządca zazwyczaj pochodzi z danego wymiaru. Świat ten nie różni się za bardzo niczym od naszego, a nawet można by powiedzieć, że są liczne wymiary, które wyglądają dosłownie jak nasz. Jest liczna ilość wymiarów, więc opisane zostaną tylko te najciekawsze/najbardziej znane/dopracowane/wasze.

słowniczekEdytuj

właścicielEdytuj

Najwyżej postawiony ze wszystkich, zazwyczaj ze świata wyższego, w skrajnych przypadkach z danego wymiaru. Jest to jednym słowem osoba, która wymyśliła ten wymiar, wszelkie postacie itp. Przykładowo - ja jestem właścicielką całego tego uniwersum, ale jeżeli zrobisz do niego oddzielny wymiar, to staniesz się właścicielem wymiaru. Nie zanotowano przypadków stania się właścicielem wymiaru w świecie równym, bądź wyższym.

podwłaścicielEdytuj

Jest to osoba, która wymyśliła dany wymiar i nie ma pojęcia o tym, że ktoś wymyślił ją, przez co wymiar został wymyślony przez osobę wyżej. Za przykład można ponownie simsy. Jeżeli grasz w simsy i sim napisze ci książkę, to ten stanie się właścicielem tej książki, lecz jedynie dla wymiaru równego, czy też niższego, gdyż prawowicie to ty będziesz właścicielem, czy też nawet osoba, która jest twoim właścicielem.

władcaEdytuj

Czasami posiada większą władzę niż sam właściciel, ale to dlatego, że właściciel władcy może być po prostu silniejszy. Czasami wie o istnieniu właściciela, lecz ten kieruje całym wymiarem, tworzy sieć wymiarów, oraz zdobywa kolejne rozwijając się przy tym. Często jest to ucieleśnienie podwymiarowe właściciela, bądź też podwłasciciela.

zarządcaEdytuj

Jest to osoba, która sprawuje władzę w wymiarze. Często jest ze świata niższego, rzadziej z równego, czasem z wyższego. Jest to przykładowo król, czy prezydent. W jednym wymiarze może być ich wielu.

ucieleśnienie podwymiaroweEdytuj

Jest to ciało osoby ze świata wyższego w świecie niższym. Za przykład znowu dam simsy: jeżeli zrobisz swojego sima to jest to tylko sim, ale jeżeli wejdziesz do simsów i zaczniesz być tym simem jako ty, z duszą, to staje się on ucieleśnieniem podwymiarowym.

sieć wymiarówEdytuj

Na to określenie są dwa wytłumaczenia:

  • Wymiary, które ze sobą współpracują, wymieniają towary, etc połączone w całość.
  • Wymiary, które posiadają jednego władcę połączone w całość.

zbiór wymiarówEdytuj

Wymiary, które posiadają jednego właściciela połączone w całość.

wymiarEdytuj

Odgałęzienia zbioru wymiarów.

świat wyższyEdytuj

Świat, który jest naturalnie wyżej niż aktualny wymiar. Przykład: simsy. Dla simów jesteśmy światem wyższym, gdyż znajdujemy się nad nimi. Tak samo ze światem Ariyakku, dla wszelkich istot ze świata najwyższego, to nasz wymiar jest światem wyższym.

świat równyEdytuj

Ani nie świat niższy, ani nie świat wyższy. Jest to linia światów, w których obecnie się znajdujemy. Przykładowo: ja i ty, obydwoje prawdopodobnie jesteśmy ze świata równego.

świat niższyEdytuj

Świat, który jest naturalnie niżej niż aktualny wymiar. Przykład: simsy. Dla nas, simsy są światem niższym, gdyż znajdują się pod nami.. Tak samo ze światem Ariyakku, Jest on dla nas światem niższym.

podwymiarEdytuj

patrz: http://pl.oryginalne-postacie.wikia.com/wiki/Ariyakku#świat_niższy

lata AriyakkijskieEdytuj

Jest to termin używany w wymiarach wyższych, aby pokazać, że czas w tamtym świecie nie jest równy innym światom, pomimo tego, że oni tak to postrzegają.

odgałęzieniaEdytuj

Są to światy, które jako jedyne funkcjonują inaczej niż ogół. Można się do nich dostać, ale można by stwierdzić, że znajdują się w oddzielnej grupie.

świat pozaEdytuj

Miejsce poza wszelkimi wymiarami, zaświaty, pustka oraz wszelkie miejsca tego pokroju.

Vrozia Edytuj

Zbiór wymiarów należący do jednej osoby.

historiaEdytuj

Ariyakku powstało jako mój wytwór i nie można się z tym sprzeczać, świat ten jednak w ich latach istnieje przez długi, długi okres czasu. Najpewniej przez około pięćdziesiąt kwintylionów lat Ariyakkijskich.

system działaniaEdytuj

śmierćEdytuj

Jedna śmierć obowiązuje do wszystkich wymiarów, jedynie odgałęzienia posiadają oddzielną i własną, bądź wiele. Istnieje także dar do bycia śmiercią, który sprawia, że możesz się na nią wyszkolić, aktualnie Olivia (śmierć) ma sporo pracowników, którzy zbierają dusze i zrobiła się z tego spora korporacja.

zaświatyEdytuj

Zaświaty wyglądają tutaj jak spora metropolia, która dzieli się na dzielnice. Jest to świat gdzie część dusz trafia po śmierci (niektóre zostają na ziemi). Są trzy opcje trafienia tam:

  • Kosiarz od razu ciebie przeniesie
  • Kosiarz przeniesie ciebie do rejestru
  • Masz umiejętności/narzędzia, aby się tam dostać.

W przypadku jeżeli kosiarz ciebie od razu przeniesie, to gdzie trafisz jest losowe, zależy od widzi mi się kosiarza (Jedynie zaawansowani i zaufani), zazwyczaj jednak dusze przekazywane są do recepcji, gdzie recepcjonistki i recepcjonistki uważnie przeglądają papiery, aby wybrać ci miejsce pobytu. Jeżeli byłeś bardzo dobrym człowiekiem to trafiasz do "nieba", które tak na prawdę jest po prostu super ekstra dzielnicą. Im bardziej dobry byłeś, tym lepszy dom na start itp. Piekło istnieje tutaj jako więzienie. Wszelkiego rodzaju czyściec jest taktowany jako prace społeczne, z serii: zbieranie śmieci, etc.

rada aniołówEdytuj

Jest to zbiór najsilniejszych aniołów, którzy to podejmują decyzje związane z ich rasą. W jej skład wchodzi 10 głównych osobników, oraz reszta, która często składa się z osób, które wypadły z dziesięciu pierwszych miejsc. Ugrupowanie wygląda mniej-więcej tak:

1 - główny zarządca

2,3 - zastępcy

4,5 - główna rada

6,7,8,9,10 - rada

Poniżej 10 - wszelkiego rodzaju ochroniarze, konserwatorzy, itp.

Współpracują z radą demonów. W jej skład wchodzą:

  1. Angela
  2. Alice
  3. Amanda
  4. Suzy
  5. Emilian
  6. Marcelin
  7. Taylor
  8. Lindsay
  9. Andy
  10. Luke

rada demonówEdytuj

Jest to w zasadzie to samo, co rada aniołów, z tym też, że zamiast aniołów są demony. Współpracują z radą aniołów. W jej skład wchodzą:

  1. Pola
  2. Monica
  3. Ane
  4. Ryan
  5. Lucy
  6. Celia
  7. Yuki
  8. David
  9. Molly
  10. Philip

obrońcy wymiarówEdytuj

Specjalna grupa osób, która ma przypisane od jednego do paru wymiarów do obrony. Jest to zaliczane jako zwyczajna praca i nie ma z tym żadnego problemu, ale trzeba mieć do tego wyższe wykształcenie.

Spis wymiarówEdytuj

Świat głównyEdytuj

wymiar PRK1PRK1ANDE5257 (Amuriana)Edytuj

Pierwszy wymiar wdrożony w zbiór wymiarów, niegdyś wymiar główny, przez jedyną obecność w zbiorze. Został stworzony osiem lat temu czasu rzeczywistego i był stopniowo rozwijany przez właściciela. W świecie tym rządzi magia, znajduje się tutaj także pierwsze ucieleśnienie podwymiarowe właścicielki. Prawowitym właścicielem jak i władcą jest Paula Rita Kurzawińska, która to jest w zasadzie mną. W wymiarze jej nazwisko jest inne. Zarządcą jest Alice Nadia Daria Erile. Dzieli się on na dwa podwymiary.

AmusiaEdytuj

Świat wyglądający dokładnie jak ten ludzki.

ArikuriaEdytuj

Świat magii, czarów, czarownic i czarodziei.

wymiar PRK2PRK2AD224 (Akozia)Edytuj

Świat, który jest niemalże kompletną kopią naszego świata, działa tak samo, jest tym samym, jest to główny wymiar z nich wszystkich. Długa historia kto jest właścicielem itp. Jego historia miewa się jednak z lekka inaczej. Powiedzmy, że technologia rozwinęła się dużo wcześniej niż w aktualnym świecie.

wymiar PRK3BW87468124VU1DF2SA1 (Akuriana) Edytuj

Wymiar Akuriany dzieli się na trzy światy, które utrzymują siebie nawzajem + pustka. Tutaj ponownie długa historia kto jest władcą, aczkolwiek zarządców wymienić mogę: Vanilie Uriakku, David Florias oraz Sara Atsuyo.

ARIAKKU Edytuj

Robi tutaj za ten cały "świat wyższy" i jest tam tak potocznie nazywany, ale tak na prawdę jest światem równym do światów: NONOTOME i HORINGU Jest to świat magii, znajduje się tam Vionatelitr czyli kryształ/kamień, który podtrzymuje wszelkie wymiary od rozsypki.

NONOTOME Edytuj

Świat ludzki w Akurianie. Pod nim znajduje się HORING.

HORING Edytuj

Piekło w tym wymiarze, tak, oni nawet to mają oddzielne. Pod nim nie ma kompletnie niczego, pustka.

pusta Edytuj

Tutejsze nic, ale zasługuje na wzmiankę o tym. Potocznie uważa się, że to co tam skończy już nigdy nie wróci, ale tak na prawdę można sobie stamtąd spokojnie wyjść, nie jest to jednak takie proste i potrzeba do tego wielkich pokładów magii.

wymiar PRK4KVK246KVK246MA1 (Tsuyamma) Edytuj

Bardzo rozbudowany wymiar istniejący w Vrozii Akasuru (zbiorze wymiarów należących do Kuro Ketsueki). Jest on można by było powiedzieć, że jej stolicą. Budynki tam wyglądają jak takie stare, ładne, niemieckie domu (Lub jak kto woli Windenburg z simsów, bo i tak opisywać można). Istnieje tam gigantyczna równość płci i ras, oraz żyje się tam w pokoju, jednak tylko spróbuj złamać prawo, to kara śmierci, lub tortury gwarantowane. Rolę władcy oraz zarządcy pełni Kuro Ketsueki. Drugim Zarządcą jest Michelle Arinkow. Właścicielem wymiaru, a jakże, jestem ponownie ja.

wymiar PRK5EDE6278EDE3256 (Mariuma) Edytuj

Stolica Vrozii Rinerii (zbioru wymiarów należących do Elizabeth Darii Erinkow). Ogólna jej siedziba. Wygląda on raczej na dosyć nowoczesny, jednak jest dużo pałaców i zabytków. Jest to bardzo pokojowy wymiar.

wymiar PRK6EDE5728JK1 (Rosavia) Edytuj

Wymiar z gry "Rosaline", która to nigdy nie ukazała światła dziennego. Jego zarządcą jest Juliette Kariane, zaś władcą - Elizabeth Daria Erinkow. Miejscem tym rządzi magia, a budynki są bardzo kolorowe i zarazem nowoczesne.

Nazwy wymiarów Edytuj

System nazywania wymiarów nie jest przypadkowy. Istnieją nazwy główne (PRK1PRK1ANDE5257) oraz nazwy przyjęte (Amuriana). Nazwy główne są oficjalne, nazwy przyjęte to te używane potocznie, ale dozwolone w dokumentach. Nazwy przyjęte mogą być dowolne, według widzi mi się właściciela, ale nazwy przyjęte są ustawiane według pewnych zasad. Nazwa składa się z:

[Pierwsza litera: imienia/imion i nazwiska właściciela][Numer posiadanego wymiaru właściciela][Pierwsza litera: imienia/imion i nazwiska władcy [Numer posiadanego wymiaru władcy ][Pierwsza litera: imienia/imion i nazwiska zarządcy][Numer władanego wymiaru przez zarządcę]

W przypadku kilku właścicieli/władców, czy zarządców wypisuje się w wszystkich. Kolejność wpisywania właścicieli jest taka: ważniejszy, mniej ważny, jeszcze mniej ważny, etc

Jeżeli nie wiesz jak nazwać swój wymiar to mogę zrobić to za ciebie! wyślij mi tylko info:

imię i nazwisko właściciela oraz jego numer wymiaru, imię i nazwisko władcy oraz jego numer wymiaru,imię i nazwisko zarządcy oraz jego numer wymiaru.

CzasEdytuj

W Ariyakku czas jest określany przez autorkę w dowolny sposób. W zależności od wymiaru jest inny czas, jednak przyjmuje się, że jest pierwszy stycznia 2020 roku.