FANDOM

Mepler - Rasa nie wyróżniająca się wyglądem specjalnie od reszty, zmiennokształtna, jednak nie przechodzi im zmienianie ciał z taką wielką łatwością jak może się to wydawać. Rasa stworzona przez Ptysia112, dodawanie postaci do takowej rasy jest oczywiście dozwolone.

Opis ogólnyEdytuj

Rasa zaliczająca się do zmiennokształtnych. Mogą zmienić się w dowolną istotę ludzką, lub przedmiot, jednak nie obiecuje się, że to drugie przeżyją, albo raczej - że dadzą radę się samemu odmienić. Ich pokłady energii nie należą do największych.

WyglądEdytuj

Meplerzy nie mają żadnego charakterystycznego wyglądu. Mogą być różni. Wyżsi, niżsi, szczuplejsi, okrąglejsi... Jedyne co ich łączy to kolor oczu, który jest neonowozielony i świeci w ciemnościach tak samo jak ich krew. Po zużyciu mocy przybierają kolor szary.

MoceEdytuj

Meplerzy mogą zmieniać się w dowolną personę i przejąć jej moc na maksymalnie jeden dzień. Jest jednak parę reguł, które muszą przy tym spełnić:

  1. Widzieć osobę, w którą chcą się zmienić przynajmniej raz w tym tygodniu.
  2. Dotknąć osobę, w którą chcą się zmienić przynajmniej raz w tym roku.
  3. Posiadać pokłady energii.

EnergiaEdytuj

Można przyjąć, że limit energii Meplerów wynosi 100000. Toteż jeżeli Mepler posiada pokłady energii na poziomie 100000, to może zużyć je na jeden dzień. Uwaga! Sama przemiana w inną osobę zabiera 25000 pokładów energii, bez wracania do normalnej, podstawowej formy. Powrót do niej wcale nie zabiera energii. Więc: Zmienienie się w osobę i bycie w jej ciele przez jeden dzień zajmuje 100000 energii, z czego 25000 idzie na samo w sobie zmienienie się w niego. To oznacza, że na czas jednego dnia schodzi 75000 energii. Po podzieleniu tego przez 24 godziny wychodzi, że na jedną godzinę traci się około 3125 pokładów energii. W ten właśnie sposób można obliczyć ile mniej-więcej energii się straci i ile trzeba będzie to regenerować. Regeneracja pierwszego tysiąca jest pięćdziesiąt razy dłuższa niż reszty, z czego na 10000 jednostek normalnie trzeba czekać w przybliżeniu pięć godzin bez używania mocy.

Jeżeli energia się wyczerpie, to oczy meplera przyjmą kolor szary, a ten oślepnie, tak długo, aż nie zregeneruje energii do 1%. Dopiero jednak przy 5% zaczynają widzieć kolory, a w przypadku 10% widzą normalnie.

Już pokazuję wam to wszystko w praktyce, taki plan dnia meplera... przykładowo:

  • 7:00 - mepler wstaje
  • 7:57 - mepler zmienia się w personę, której mocą jest superszybkość, aby zdążyć do pracy
  • 8:00 - mepler jest w pracy i zmienia się w osobę, która pracuje
  • 15:00 - mepler wychodzi z pracy, zmienia się z powrotem w siebie.
  • 15:47 - mepler zmienia się w inną osobę, gdyż umówił się w tym ciele ze znajomymi.
  • 18:44 - koniec spotkania ze znajomymi, mepler wraca do swojej poprzedniej formy
  • 19:00-23:00 - Dalszą część dnia przebywa w swoim ciele.

W tym przypadku mepler spędził około 10 godzin będąc inną osobą, z czego zmienił się aż 3 razy. Co oznacza, że zużył 31250 pokładów energii + 75000 pokładów energii z samej przemiany. Miał także około 15 godzin na regenerację energii, co oznacza, że zregenerował jej 30000. Ile wychodzi w ostateczności? 31250 + 75000 - 30000 = 76250. Nie jest to nic wielkiego dla meplera, gdyż posiada jeszcze około 25% swojej energii. Rozumiesz już mniej-więcej jak to działa? nie? Zawsze mogę spróbować podać ci w wiadomości prywatnej, komentarzy, albo na tablicy inne przykłady! :D

Energia, energią, ale zapotrzebowanie energetyczne także posiadają jak KAŻDY NORMALNY CZŁOWIEK. Czy to się czymś różni? Nie, nie bardzo, oprócz faktu, że podczas przejmowania czyjegoś ciała traci się około +100 kcal na godzinę, a pierwsze przejście to 200kcal. Cóż, wytłumaczę na podstawie tamtego przykładu... Jako, że mepler z przykładu był 10h w czyimś ciele, to zużył w ten sposób 1000kcal, a jako, że przeszedł aż trzy razy - zabrało mu to 600kcal. Toteż jego zapotrzebowanie kaloryczne wzrosło o 1600kcal, przydatne, prawda?

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa rasy pochodzi od różnych wersji językowych słowa "klon"
  • Ich krew jest zielona i świeci, tak samo jak oczy
  • W przypadku utraty energii do 5% krew melperów przestaje świecić, tak samo jak oczy.
  • W przypadku utraty energii do 1% krew przybiera SZARAWY kolor
    • Dopiero w 0,1% krew staje się kompletnie szara. Fascynujące, nieprawdaż?
  • Jeżeli mepler zmieni się w osobę zmiennkształtną, która nie jest meplerem, to może wykorzystać jego umiejętności, aby zmieniać się w kogo chce, co jednak i tak minie po czasie utraty energii.
  • Jeżeli mepler1 zmieni się w meplera2 i za pomocą mocy meplera2, w którego się zmienił, zmieni się w kogoś innego, to moc meplera2 zostanie pobrana, zamiast mocy meplera1. Skomplikowane, nieprawdaż?
  • Nie ważne czy się w kogoś zmienią, czy nie... ich oczy ZAWSZE będą takie same
  • Kiedy ich oczy są szare wyglądają jak oczy lalki.