FANDOM

OpisEdytuj

Po wielkiej wojnie między ludźmi, a potworami powstał zupełnie nowy świat - Prodigium. Nie występują w nich państwa, wszystko jest jedną wielką całością (jedynie mogą być podzielone na tzn. "regiony", które ludzie nazywają miastami).

HistoriaEdytuj

Powstaniu Prodigium towarzyszyła wielka wojna, w której brali udział ludzie oraz wszystkie fantastyczne stworzenia.

Wszystko się zaczęło w roku 2017, kiedy to jeden z ostatnich wampirów - Malum postanowił zemścić się na ludziach. Przez kilkaset lat widział, jak ludzie mordują jego rodzinę i przyjaciół. Wiedząc, że ludzie nie wierzą w wampiry i inne stworzenia, skorzystał z sytuacji. Zaczął zbierać armię przeciwko ludziom - armia ta była złożona z wampirów, wilkołaków oraz kotołaków.

W 2018 roku, rozpoczęło się zabijanie różnych głów państw. Wtedy też rozpoczęła się wojna - między ludźmi, a potworami. Pierwsza część wojny trwała ponad 12 lat. Ginęli nawet niewinni ludzie i potwory, które im pomagały.

W roku 2030, podpisano rozejm. Świat podzielili wtedy na dwie strefy - potworów i ludzi. Nie podobało to się Malumowi, który całkowicie chciał zniszczyć rasę ludzką. Wiedział, jednak że armia jest osłabiona dlatego zgodził się na rozejm.

"Nowy" świat nie podobał się większości ludziom, dlatego powstała tajemnicza organizacja. Miała ona pozbyć się Maluma. 

Dziesięć lat później doszło do próby zabójstwa wampira. Wznowiło to tylko wojnę między potworami, a ludźmi. 

W 2060 roku, cząstka żywych ludzi poddała się. Zwyciężyły potwory, a Malum zaczął swoje rządy - zlikwidował państwa, tworząc jeden kraj "Prodigium". Także odebrał większość praw ludziom, a do wszelkiego tłumienia buntów używał specjalnej jednostki złożonej z wampirowilków i wampirokotów.

Ludzie jednak nie poddawali się - tworzyli nawet tajne organizacje przeciwko wampirom (rzadko wilkołakom i kotołakom, ponieważ Ci często im pomagali). Najbardziej znaną byli "Łowcy Wampirów".

Odbyły się także pierwsze rozprawy odnośnie związków ludzi między innymi potworami. Zostały one zakazane, a dzieci takich osób miały mniej praw od ludzi (nawet nie mogły pracować). 

W 2093 roku, odkryto organizację "Łowcy Wampirów" - ich członków zabito, a ich rodziny zaczęto prześladować. 

Ludzie jednak stworzyli jej reaktywacje, są także ostrożniejsi.

Obecnie w Prodigium mamy rok 2107.

RasyEdytuj

WampirEdytuj

Jest dominującą rasą w świecie Prodigium. Wampiry stanowią 50% całej populacji. 

Są najbogtaszą rasą z wieloma prawami i przywilejami.

WilkołakEdytuj

Druga, dominująca rasa w świecie Prodigium. Wilkołaki stanowią 20% całej populacji.

Mają mniej praw niż wampiry, ale ich przedstawiciele mogą być w rządzie. W głównej mierze zajmują stanowiska związane z wojskiem lub ochroną.

KotołakEdytuj

Trzecia, dominująca rasa w świecie Prodigium. Kotołaki stanowią (podobnie, jak wilkołaki) 20% całej populacji.

Spośród potworów mają najmniej praw, ale ich przedstawiciele mogą być w rządzie. Większość kotołaków wchodzi w środowiska kryminalistyczne. Inne zajmują stanowiska związane z wojskiem lub ochroną.

CzłowiekEdytuj

Czwarta rasa w świecie Prodigium. Przed wojną, ludzie stanowili 80 % całej populacji. Obecnie zaledwie tylko 8%.

Nie posiadają żadnych praw, nie mają także przedstawicieli w rządzie. Jednak mogą pracować dla potworów lub być służącymi.

HybrydyEdytuj

W świecie Prodigium istnieje sporo hybryd. Stanowią one tylko 2%, ponieważ rasy rzadko między sobą się krzyżują.

Istnieje pięć znanych hybryd:

  • dhampir - krzyżówka wampira z człowiekiem. 
  • wilkoczłek - krzyżówka wilkołaka z człowiekiem.
  • kotoczłek - krzyżówka kotołaka z człowiekiem. 
  • wampirowilk - krzyżówka wampira z wilkołakiem. 
  • wampirokot - krzyżówka wampira z kotołakiem. 

GeografiaEdytuj

Świat Prodigium nie jest podzielony na państwa. Zostały zachowane tylko nazwy rzek, mórz i oceanów.

Prodigium jest podzielone na tzn. regiony (które ludzie nazywają miastami). Regiony mogą być małe lub duże. Zdarza się, że regiony zajmują większą część kontynentu. 

DivitiaEdytuj

Region zamieszkany w 90% przez wampiry, a w 10% przez inne rasy (głównie wampirowilki i wampirokoty). Jest to najbogatszy i najbardziej rozwinięty region. Znajdują się tam głównie domy jednorodzinne, wille, sklepy, galerie itp.

Wszystko to co w normalnym mieście. W Divitii znajduje się także siedziba rządu.

Często do Divitii przyjeżdżają rasy z biednych rodzin, które sądzą że może uśmiechnie się do nich los. Niekiedy ten przyjeżdżają do Akademii Deus - elitarnej szkoły (odpowiednik studiów), gdzie aby się dostać...trzeba mieć kasę lub po prostu mieć dobre wyniki w nauce.

Z jednej strony mamy obraz bogactwa i dobrobytu, a z drugiej można zobaczyć zepsucie. Występuje tam dość spory rasizm, zwłaszcza w stosunku do ludzi i hybryd z ludźmi. W niektórych ślepych uliczkach, bądź opuszczonych willach zamieszkują biedniejsi mieszkańcy - zwykle są to osoby z biedniejszych regionów, którzy myśleli że im się uda...jednak prawda okazała się inna, a teraz wstydzą się wrócić do domu.

SapientiaEdytuj

Region zamieszkany w 50% przez wampiry, w 40% przez wilkołaki, a w 10% przez inne rasy. Przede wszystkim znany z licznych uniwersytetów o różnych specjalizacjach.

Jest regionem, który od razu kojarzy się z nauką. Również dba o rozwój kultury i sztuki. 

Właśnie z Sapientii wywodzi się większość znanych artystów. Okazuje się, że tak naprawdę artyści przypisują sobie w większości utwory muzyczne lub obrazy, które powstały w przeszłości i ich autorami byli ludzie.

SilvaEdytuj

Region zamieszkany w głównej mierze przez ludzi. Można tam także spotkać wilkołaki, kotołaki i sporo hybryd.

Jest to zalesiony region. Jest także biedniejszy od Divitii, czy Sapientii - ludzie utrzymują się tam ze służby u wilkołaków, których nie jest sporo w Silvii, sprzedaży drewna (oczywiście na rzecz wilkołaków i kotołaków) lub przez obracanie się w środowisku kryminalistycznym.

Silva leży niedaleko Divitii, dlatego często można tam spotkać wampira. Lasy są częstym miejscem spotkań nastoletnich wampirów, które lubią polować.

W Silvie jest duży odsetek przestępstw na tle kradzieży lub handlem kocimiętką.

Silva jest także siedzibą Łowców Wampirów.

LenteEdytuj

Region zamieszkany w 90% przez wilkołaki. 10% to wilkoludzie i ludzie. 

Dość surowa część świata Prodigium - objawia się gorącymi latami, a mroźnymi zimami. Region jest także górzysty, a mieszkańcy utrzymują się z wydobywania surowców naturalnych.

Kiedy tam się przyjedzie, wydaje się że czas się zatrzymał. Wszystko idzie swoim tempem, a mieszkańcy rzadko przejmują się jutrem.

W Lente jest najmniejszy odsetek ataków rasistowskich na ludzi, ponieważ żyją z nimi od wielu lat.

Idąc w głąb regionu, warunki do życia są lepsze - klimat umiarkowany. 

Mieszkańcy tego regionu posługują się dość dziwnym językiem - jest to mieszanina oryginalnego języka z gwarą.

SolEdytuj

Region zamieszkany głównie przez ludzi, kotołaki oraz kotoczłeki.

Większość tego regionu jest utrzymana w pustynnym oraz gorącym klimacie. 

Region jest znany przede wszystkim z licznych rezerwatów, w których żyją dzikie zwierzęta.

Raczej biedniejszy od Silvy, lecz jest tutaj mały odsetek jeśli chodzi o przestępstwa.

CulpaEdytuj

Region w 90% zamieszkany przez hybrydy (poza wampirowilkami i wampirokotami). Reszte stanowią wampiry, ludzie, wilkołaki i kotołaki.

Jest częstnym miejscem ucieczek hybryd przed prześladowaniami. Zwykle też przebywają tutaj osoby, które ukrywają się przed wyrokami lub chciały się odciąć od dawnego życia.

Podobnie, jak w Lente jest tam mały odsetek ataków rasistowskich.

Chodziły pogłoski, że na początku istnienia Prodigium tutaj były zsyłane wszelkie krzyżówki potwora z człowiekiem. Jednak byłyto tylko plotki.

Strefy neutralneEdytuj

Są to regiony, które nie są zamieszkane przez żadną z ras. Zwykle są objęte jakąś ochroną lub po prostu nie ma tam odpowiednich warunków do życia (według prawa).

Prawo w ProdigiumEdytuj

Prawo jest takie same dla wszystkich regionów. 

Najwyższą karą jest kara śmierci, zaś najniższą wyrok dwóch lat pozbawienia wolności.

Kara zwykle jest adekwatna do czynu. Ciekawostką jest jednak to, że na przewinienia wampirów przymyka się oko - one mogą nawet zabić człowieka, a i tak nie zostaną ukarani. Odwrotnie jest z ludźmi - kiedy oni zabiją wampira to władzę szybko reagują i próbują złapać takiego delikwenta.

Tarafy ulgowej nie ma również dla wilkołaków i kotołaków.

Najgorzej mają dhampiry, wilkoludzie oraz kotoludzie - oni nawet za kradzież mogą zostać zabici.

Wampirowilki i wampirokoty mają podobne prawa, co wampiry.

Zakazane są wszelkie organizacje przeciwko wampirom (i innym potworom) oraz związki między ludźmi, a potworami. Z początku rodzice takiego osobnika byli skazywani na śmierć, a dziecko trafiało do przytułku dla sierot lub było zabijane.

Z czasem prawo się zmieniło - człowiek i potwór mogli wychować razem dziecko, a potworzy rodzic posiadał prawa zwykłego człowieka. 

Zdarza się, że w niektórych regionach normalne są związki między gatunkowe - najbardziej upowszechnione są w Lente, Soli i na Culpie. 

Istnieje także prawo, które zakazuje osiedlania terenów. Powody mogą być różne - złe gleby, nieprzyjazny klimat, niebezpieczne zwierzęta itp.