FANDOM

Rhipeie (l.poj. "Rhipeia"; słowo nie pochodzi od żadnego innego, gatunek sam się tak nazwał, od imienia swojej Bogini, Rhipeianii.) - gatunek wymyślony przez IngloriousDemon. Charakteryzują się tym, że wyglądają uderzająco podobnie do ludzi, jednak ich niektóre narządy działają inaczej, niż ludzkie, a pod podbródkiem mają drugi otwór gębowy. Są mięsożerne. Żyją razem z ludźmi od niepamiętnych czasów. Wulgarnie są nazywane dwugębowcami.

Artykuł będzie rozwijany.

DietaEdytuj

Rhipeie żywią się głównie mięsem, od zawsze był to główny skład ich diety. Są w stanie zjeść różne zioła, na przykład na problemy ze zdrowiem, jednak za długo nie mogą żyć z samych roślin - bardzo je to osłabia, a jedzenie takich rzeczy jak jabłka mogą się dla nich źle kończyć (niestrawność między innymi), bo ich organizm nie jest do tego przyzwyczajony. Nie są w stanie również pić soków, z napojów roślinnych mogą tylko herbatę.

Drugi otwór gębowyEdytuj

Drugi otwór gębowy jest inaczej zbudowany niż u ludzi, działa głównie przez skomplikowaną anatomię, która pozwala na używanie obu otworów do jedzenia oraz mówienia, jednak potrafią też warczeć. Częściej jedzą pyskiem pod podbródkiem, bo tak jest o wiele wygodniej. U niektórych Rhipei występuje niechęć do używania ludzkich ust do jedzenia, i jedzą tylko dolną szczęką.

Gdy otwierają dolną paszczę szeroko, ich źrenice się powiększają, a ludzkie usta zastygają w bezruchu, jest to spowodowane skupieniem na używaniu drugiego pyska.

RasyEdytuj

Północnoeuropejskie / karłowateEdytuj

Evelyn Solfuga by IngloriousDemon

Evelyn Solfuga, przykładowa Rhipeia Północnoeuropejska,jej włosy są przefarbowane.

Jak sama nazwa wskazuje, pochodzą z terenów północnoeuropejskich, są najmniejsze, przez co nazywane też "karłowatymi", charakteryzują się faktem, że samice są zwykle większe od samców, dorosłe samice mają średnio 170 cm, samce 165 cm. Ich włosy rosną szybciej, mają wolniejszy metabolizm, są wolniejsze i spokojniejsze zazwyczaj. Mają bardzo jasną i czystą z natury karnację. Są najzdrowsze i żyją najdłużej.

To tutaj się pojawiły po raz pierwszy w Europie, nie ma innych oddzielnych ras na Europie, dlatego mogą być nazywane po prostu "europejskimi", lecz oficjalna nazwa to "północnoeuropejskie", gdyż tam pojawiły się najwcześniej. Ta rasa też tam najczęściej występuje.

U tej rasy zostało zarejestrowanych najmniej przypadków wilczych kłów, prawdopodobnie przez ogólnie spokojny charakter oraz fakt, że zwykle w tych terenach były zawsze bardziej akceptowane (nie tak bardzo jak w Azji), przez co nie musiały się bronić ani walczyć o jedzenie, bo ludzie częściej ich traktowali jak jednych z nich. Oczywiście nie było aż takiego wielkiego "uwielbienia", i tam też kiedyś były gnębione, jednak mimo wszystko, wilcze kły występowały rzadziej.

Naturalne kolory włosów Północnoeuropejskich Rhipei (od najczęstszych do najrzadszych):

  • Myszate;
  • Kruczo-czarne;
  • Brąz;
  • Ciemny blond;
  • Jasny blond;
  • Rude;
  • Białe. (tylko u albinosów)

Naturalne kolory oczu Północnoeuropejskich Rhipei (od najczęstszych do najrzadszych):

  • Ciemnobrązowe;
  • Brązowe;
  • Piwne;
  • Czarne;
  • Szare. (tylko u albinosów)

Azjatyckie / Indyjskie / "Wspaniałe"Edytuj

Wywodzący się z Azji, a tak dokładnie Indii. Są one najbardziej szanowane i lubiane, gdyż za dawnych czasów były w takich krajach, jak Chiny oraz (przede wszystkim) Indie uważane za święte, a mówiono, że ich drugi otwór gębowy jest darem, i tam były zdecydowanie najmniej gnębione. Znane też jako Rhipeie "Wspaniałe", nie tylko ze względu na ich "świętość" ale i fakt, że tylko u tej rasy występowały po raz pierwszy takie wady wrodzone jak heterochromia (akurat występuje też u innych, jednak o wiele rzadziej) melanizm oraz nienaturalne dla ludzi kolory oczu (np. lawendowy). Nie jest pewne, co sprawiło, że to akurat w Azji się rodzi tyle chorych Rhipei, oraz co sprawiło, że mają nienaturalne kolory oczu, jednak w pewnym sensie przyniosło im to sławę oraz tytuł "wspaniałych". Mają (o dziwo) nie taką samą karnację, jak Azjatycy, tylko śniadą. Nie mają też skośnych oczu. Są najwyższe ze wszystkich ras, a dorosłe samice dorastają zwykle do 174 cm, samce nawet do 180 cm, zazwyczaj szczupłe i smukłe, nawet w przypadku samców.

Są z natury terytorialne, nie przepadają za obcymi. Naturalne kolory włosów Azjatyckich Rhipei (od najczęstszych do najrzadszych):

  • Czarne;
  • Kruczo-czarne;
  • Ciemnobrązowe;
  • Myszate
  • Białe (tylko u albinosów)

Naturalne kolory oczu Azjatyckich Rhipei (od najczęstszych do najrzadszych):

  • Czarne;
  • Ciemnobrązowe;
  • Brązowe;
  • Piwne
  • Zielone;
  • Niebieskie;
  • Szare (tylko u albinosów);
  • Lawendowe;
  • Pistacjowe.

AfrykańskieEdytuj

Posiadają zdecydowanie najciemniejszą karnację. Nie mogą być tak ciemne jak niektórzy ludzie, jednak mogą mieć ciemne kolory skóry jak u typowych czarnoskórych ludzi. Są drugą największą rasą, są niewiele mniejsze od Azjatyckich, jednak bardziej muskularne i potężniejsze. Są znane z tego, że są zaskakująco przyjazne, jednak potrafią obronić się przed wrogiem. Podobnie, jak czarnoskórzy ludzie, są mniej akceptowane, wiążą się z nimi różne (często obraźliwe) stereotypy.

Tylko u tej rasy występują w przypadku albinosów czerwone oczy. Wyjątkowe jest w nich też to, że są w stanie mieć żółte, wręcz złote oczy, z koloru podobne do kocich, jednak oczywiście mają one normalny kształt. Często występuje u nich heterochromia.

Naturalne kolory włosów Afrykańskich Rhipei (od najczęstszych do najrzadszych):

  • Czarne;
  • Ciemnobrązowe;
  • Białe (tylko u albinosów).

Naturalne kolory oczu Afrykańskich Rhipei (od najczęstszych do najrzadszych):

  • Brązowe;
  • Ciemnobrązowe;
  • Żółte;
  • Brązowe;
  • Piwne;
  • Czerwone (tylko u albinosów).

MieszańceEdytuj

Mieszańce są nazywane też hybrydami, nie mają dokładnej nazwy. Występują normalnie, nie jest wyjątkowym widokiem zobaczyć mieszańca na ulicy. Rhipeie bardzo sporadycznie są rasistowskie, zazwyczaj nie przeszkaza im kolor skóry ani inne cechy wyglądu czy też fakty takie, jak pochodzenie.

Ważne wydarzenia w historiiEdytuj

06.06.1921 - Objęcie ochronąEdytuj

6 czerwca 1921 roku, niedługo po “Rzezi Dwugębowców”, największym napadzie na Rhipeie mający miejsce w Meksyku, podczas którego zginęło najwięcej Rhipeii w historii, zostały one objęte ochroną w większości krajów, a kary za zabijanie ich zostały znacznie zwiększone, powstało też wiele nowych związków wspierających ten gatunek. Pomogło to tylko trochę, jednak z czasem Rhipeie zaczynały być coraz bardziej akceptowane, podobnie jak inne orientacje oraz kolory skóry ludzi.

Rok 2000 rokiem "Wyzwolenia Rhipeii"Edytuj

Od początku roku 2000, który został uznany za rok “Wyzwolenia Rhipeii”, gdyż odnotowano najmniej do tych czasów przypadków gnębienia tej rasy, było już tylko lepiej. Gdy ludzie zaczęli bardziej cenić i akceptować odmienność, rasa ta również była bardziej tolerowana. Już od pewnego czasu, była bardziej “dopuszczalna”, często nawet bardziej niż homoseksualizm.

Zdrowie i chorobyEdytuj

Rhipeie to na ogół zdrowa rasa. Ma jednak swoje choroby. Mają prawie wszystkie te same choroby i problemy ze zdrowiem, co ludzie, z kilkoma wyjątkami i dodatkami.

"Wilcze kły"Edytuj

Zjawisko to jest uznawane za chorobę psychiczną dotykającą Rhipeie. Zazwyczaj Rhipeie nie mają ochoty ani smaku na ludzkie mięso, jest to prawdopodobnie spowodowane długim życiem razem z ludźmi, jednak, niestety, są wyjątki. Niektóre Rhipeie wykazują chęć na jedzenie ludzkiego mięsa, a nawet w skrajnych przypadkach mogą być agresywne. Mówi się, że takie Rhipeie posiadają "wilcze kły".