FANDOM

Ross (reaguje na to imię od ukończenia ok. 4 lat, jego numer eksperymentu to 024) - mutant, pierwszy przedstawiciel Cilaans Divinus, który przeżył 5 lat, mało tego, żyje już 14 lat, jest dorosły, i nic nie wskazuje na to, aby miał szybko zginąć.

Został stworzony w laboratorium w Ameryce, jednak w czasach, w których żyje, Czechy są jednym z najbogatszych państw, i go wykupili gdy miał 3 lata, ponieważ mieli dla niego lepsze warunki. Wyszło mu to też na dobre, ponieważ w Ameryce był karany przemocą za nieposłuszeństwo, przez co boi się ludzi i jest im posłuszny. Jednak jeżeli okaże mu się zaufanie i przyjacielskość, bardzo szybko można zdobyć jego zaufanie.

Jednak pomimo faktu, że jest nastawiony pozytywnie do rasy ludzkiej, gdy go wyjmują z jego ogromnego akwarium, zakładają mu kaganiec.

Bardzo dobrze rozumie, co się do niego mówi po Czesku, trochę po Angielsku. Jednak ma problemy ze składaniem sensownych i poprawnych gramatycznie zdań po Czesku, a po Angielsku potrafi tylko podstawowe zwroty. Nie potrafi czytać ani pisać mimo nauki, potrafi tylko nabazgrać słowo "Ross".

PowstanieEdytuj

Nie miał wiele pierwowzorów. Tak na prawdę, aktualnie wygląda całkiem tak samo, jak na pierwszym szkicu. Sam pomysł na postać jednak powstał w szkicowniku autorki, gdy ta narysowała losowe rzeczy które jej przyszły do głowy podczas grania w Story Cubes. Na kartce był narysowany pies jej kuzynki w kapeluszu z wielkim rondem, lecącego ptaka, rekina, oraz mackę ośmiornicy wychodzącej z piwnicy. Gdy tak patrzała na rysunek, postanowiła, że stworzy postać z... mackami. Nie tylko przez ten szkic, ale także sam fakt, że lubi macki. Później, aby było jeszcze dziwniej, postanowiła też dać postaci ogon rekina.

Tak powstał pomysł. Naszkicowała kolesia podobnego do Undyne z gry Undertale, (nie zrobiła tego świadomie, często rysuje przez przypadek "z pamięci") ale z nosem i dłuższymi włosami, po czym dorysowała mu na plecach macki, oraz ogon rekina. Jego dłonie nie były jak u ludzi, były bardziej podobne do łap np. smoka. Tak powstał pierwszy rysunek Ross'a.

Potem zaczęła się zastanawiać nad jego historią i osobowością. Chciała, aby mimo swojej potężnej postury był łagodny. Z początku miała problem z wymyśleniem, gdzie będzie mieszkał, ale po czasie zdecydowała, że będzie eksperymentem. Największym problemem było imię postaci, więc postanowiła użyć generatora. Znalazła 5 imion, z czego postanowiła użyć najłatwiejszego do zapamiętania: "Ross". Tak właśnie powstała ta postać.

Osobowość, zachowanieEdytuj

Od początku miał dosyć spokojną osobowość, w sensie, że nie atakował ludzi, jeżeli już był agresywny, to w stosunku do ryb, które zjadał. Był jednak w młodym wieku bardzo śmiały, ruchliwy i lubił psocić, co niestety się w nim "wyniszczyło", gdyż gdy mieszkał w Ameryce, był surowo traktowany, a jakiekolwiek nieposłuszeństwo się kończyło bolesną karą. Był bardzo mocno bity za każde przewinienie, by wymusić na nim posłuszeństwo i przy okazji sprawdzić, czy te działania nie wywołają u niego samoobrony. Okazało się, że nie okazuje śladów samoobrony, i że udało im się im go podporządkować sobie, od tamtych czasów zaczął się bać ludzi.

Ross jednak swojego lęku do rasy ludzkiej, pozostał łatwowierny, i gdy okaże mu się czułość, nie będzie trzeba będzie czekać długo, aż on się przywiąże do ciebie. Mimo tego, że jest spokojny wobec ludzi, nosi kaganiec gdy się go wyciągnie z akwarium, czego bardzo nie lubi, i zazwyczaj go próbuje ściągnąć. Oczywiście na daremno. Jest to tłumaczone tym, że "Bestia to bestia, nigdy nie wiadomo, kiedy coś mu się nie spodoba i będzie próbował zaatakować.", oraz faktem, że "Próbował ugryźć przedstawiciela swojej rasy.", jest to dosyć sensowne wytłumaczenie. Jednak rąk nie ma obezwładnionych, mimo, że są bardzo masywne i silne, głównie dlatego, że zazwyczaj podczas obserwacji używa ich tylko do łapania, a atakuje gryząc, co można zobaczyć podczas karmienia. Nie drapie. Zawsze, gdy Ross jest poza akwarium, jest też pilnowany przez ochroniarzy.

Kiedy w jego sali jest dużo ludzi, chowie się do swojej kamiennej jaskini, i tam siedzi, czekając, aż sobie pójdą. Wypływa ewentualnie gdy widzi jedzenie. Najbardziej aktywny jest gdy nikogo nie ma w sali, gdy jest do ok. pięciu ludzi, pływa spokojnie po akwarium, jednak gdy jest ich za dużo, po prostu się boi.

Ma tendencje do "naśladowania" gestów, które widzi u ludzi. Czasami, gdy nie ma wielu ludzi w jego sali, zdarza mu się machać do naukowców, jednak gdy ci mu odmachują bądź podchodzą, chowie się. Raz próbował przytulić swojego opiekuna, jednak ochroniarze go szybko od niego odciągnęli. Ma również dziwny zwyczaj lizania szyby w akwarium, nikt nie wie, o co mu z tym chodzi, ale czasami po prostu do niej podpływa, liże, po czym jak by gdyby nigdy nic wraca do wcześniejszej czynności.

Na ogół, zachowuje się trochę jak niedorozwinięty człowiek, jednak jako, że człowiekiem nie jest, trudno ocenić, czy jest jak na swoją rasę zdrowy czy nie. W jego czasach był najinteligentniejszą wyhodowaną formą życia.

Nie wiadomo, jak by reagował na innych przedstawicieli swojego gatunku płci żeńskiej, bo jak dotąd nie żyły one wystarczająco długo, a gdy był mały, był nastawiony do innych tej samej płci wrogo, ze strachem. Naukowcy pracują nad tym, i nie wiedzą, czemu to akurat Ross tak długo przeżył.

WyglądEdytuj

Może wyglądać na wielką, brutalną i bezwzględną bestię. Ma 190cm wysokości, potężną budowę. Jego ciało jest w niektórych częściach jest pokryte szarymi łuskami, ma je na barkach, plecach, ramionach, żebrach. Reszta jest pokryta skórą rekina, nie licząc jego macek. Łuski są ostre i twarde, sama skóra również jest twarda. Z tyłu, na jego plecach/grzbiecie ma macki ośmiornicy, są koloru feldgrau. Jego ogon to ogon przeciętnego rekina-młota, oczywiście dostosowany do jego rozmiarów.

Jego język jest podobny do ludzkiego, jednak jest rozcięty. Ma ostre kły, również wyglądające groźnie, jest mięsożercą. Oczy mutanta są lawendowe.

Nosi on spodnie z utwardzanej skóry zwierzęcej. Nosi je od 2 roku życia, gdy naukowcy zaczęli myśleć o tym, by go pokazywać publicznie. Ostatecznie skończyło się na tym, że pierwsza wizyta tak na prawdę się odbyła, gdy miał 6 lat, jednak nosił spodnie przez cały czas. (Potrzeby fizjologiczne jest nauczony załatwiać w kuwecie.)

Ross ma bardzo długie i gęste, białe włosy. O dziwo, potrafi je czesać swoimi łapami, i to całkiem dobrze, nie ma jakiś specjalnych kołtunów. W miejscu uszu ma dziurę, która jest umieszczona zaraz za czymś w stylu "płetw", przez co nie widać jego "uszu".

Posiada on narządy rozrodcze, gdyż naukowcy jeszcze nie opanowali dobrze mieszania genów tak, aby go ich pozbawić, jednak w jego przypadku, udało im się nawet sprawić, że jest płodny. Gdyby istniała żeńska przedstawicielka jego rasy, możliwe by było rozmnożenie, jednak jak dotąd, nie udało się stworzyć takiej, która by dożyła osiągnięcia dojrzałości płciowej i byłaby w stanie być przedstawiona Ross'owi.

ŻyciorysEdytuj

Sam Ross nie powstał z jakiś specjalnych powodów, był eksperymentem w Amerykańskim laboratorium, ponieważ naukowcy wynaleźli nowy sposób mieszania genów, a on był jednym z pierwszych zarodków, które się pojawiły. Powstały 3 istoty, nie licząc Ross'a. Jedna była płci żeńskiej, jednak zmarła gdy miała 8 miesięcy. Gdy Ross miał roczek, został przedstawiony innemu przedstawicielu, płci męskiej, jednak inny przedstawiciel go widocznie przestraszył, i Ross chciał go pogryźć, i przy okazji się chował za naukowcem, sycząc. Od tamtego czasu stwór mimo, że agresję wykazał tylko na przedstawicielu swojej rasy, nosi kaganiec, co jest środkiem bezpieczeństwa, które by prawdopodobnie było użyte i tak, prędzej, czy później.

Od samego dzieciństwa Ross żył sam, w swoim całkiem sporym akwarium. Mimo tego, bardzo lubił być wyciągany, w celu sprawdzenia jego inteligencji i rozwoju. Był uczony języka, pisania, czytania... Do dzisiaj nie potrafi pisać ani czytać, lecz zawsze, gdy podczas socjalizacji był nieposłuszny bądź popełniał za dużo błędów, był karany przemocą, robili to nie tylko po to, aby go "zmotywować", ale też chcieli zobaczyć czy uruchomi to w nim instynkt samoobronny. Nie zajęło dużo czasu, gdy Ross zaczął bać się ludzi, i być im posłusznym. Nie okazywał w stosunku do ludzi agresji.

Gdy mutant miał 3 lata, został wykupiony przez Czeskich naukowców, ci mieli dla niego lepsze warunki, większe akwarium, lepszą opiekę, bardziej doświadczonych naukowców, którzy mieli większe doświadczenie z mutantami. (W czasach Ross'a było już trochę innych mutantów, on po prostu wykazuje największą inteligencję.) Ross bardzo się bał, i gdy był przewożony, to był cały czas skulony w rogu na dnie akwarium, bo nie wiedział, co się dzieje, i dlaczego jest zabierany do nowego miejsca.

W nowym laboratorium stwór czuł się o wiele lepiej, nie był już bity. Nadal jednak nosił kaganiec. Nie przeprowadzano nad nim bolesnych testów, nie licząc rzeczy jak pobieranie krwi. Gdyby nie fakt, że był on ostatnim przedstawicielem swojej rasy, i naukowcy woleli nie ryzykować i po prostu go obserwować zamiast robić mu operacje. (Niektórzy wcześniejsi przedstawiciele jego rasy zginęli podczas operacji, bo jego gatunek jest bardzo niestabilny i łatwo mu zaszkodzić ingerując w ich ciało pomimo ich solidnej budowy.)

Gdy Ross miał 6 lat, został po raz pierwszy pokazany publicznie, co okazało się lekkim niewypałem, gdyż stworzenie nie chciało wypłynąć z małej, kamiennej jaskini, jakie miało w akwarium, bo się bał. Dopiero nurkowie go zmusili do wypłynięcia, a mimo to po chwili schował się z powrotem, było po prostu za dużo ludzi, i to na dodatek z twarzami, których nie rozpoznawał. Próbowano to zrobić jeszcze kilka razy, jednak za każdym razem Ross zachowywał się bardzo nieśmiało.

Ross dalej uczył się komunikacji z ludźmi. Potrafi już praktycznie idealnie rozumieć, co się do niego mówi po Czesku, trochę po Angielsku. Jednak ma duże problemy ze składaniem zdań i gramatyką, po angielsku potrafi tylko podstawowe zwroty. Jedyne, co potrafi napisać, to "Ross".

ZainteresowaniaEdytuj

Osobnik nie ma specjalnych zainteresowań. Po prostu nie ma jak je zdobywać. Zapewne przez jego niską inteligencję. Oczywiście, lubi pływać. Lubi też obserwować glonojady i ślimaki. (Nie zjada ich, lubi się na nie patrzeć.)

Wykazuje zainteresowanie ludzkimi gestami, które czasami mu się zdarza naśladować. (Machanie dłonią, przykładanie dłoni do szyby, trzymanie własnego podbródka, którego się nauczył od "zafascynowanych" nim naukowców, którzy mu się przyglądali w ten sposób, ewentualnie kiedyś po zobaczeniu dziecka i matki na jego "pokazie" próbował przytulać, jednak został tego oduczony.)

UmiejętnościEdytuj

Ross to bardzo silne stworzenie, może unosić duże ciężary, już taki powstał, nigdy nie ćwiczył za bardzo, nie licząc na jego badaniach co jakiś czas, na których sprawdzają jego siłę. Czasami też zdarza mu się przesuwać kamienie w jego akwarium, bo "tak mu się bardziej podoba", są one dosyć ciężkie.

Pływa bardzo szybko, z gracją. Nie potrafi wyskakiwać z wody jak np. delfiny, ale pływanie to zdecydowanie jego największy talent, robi to bardzo dobrze, z resztą nie jest to w ogóle niespodzianka, w końcu wychowywał się w wodzie. Bardzo by chciał popływać z kimś dla zabawy, jednak naukowcy i nurkowie nie są za bardzo skorzy do zabawy.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest jedną z ulubionych postaci autorki;
  • Występował już w jej jednymm roleplay;
  • Nie wstydzi się nagości, nosi spodnie bo został tak wychowany.